Aktualności

W dzisiejszych czasach niestety coraz więcej z Nas przyjmuję pozycję siedzącą z powodu wykonywanej pracy, gdzie znaczną część dnia spędzamy siedząc przed monitorem komputera. Pozycja ta, z pochyloną do przodu głową, wysuniętymi rękoma do klawiatury, a także codzienny bieg i nawarstwiający stres bardzo często stają się powodem dolegliwości bólowych głowy.

Podstawowo ból głowy można podzielić na dwa typy: naczyniowy i napięciowy. Naczyniowy ból głowy ma charakter pulsujący, spowodowany jest wzrostem ciśnienia naczyń ustrojowych co związane jest ze zmianami światła naczyń krwionośnych w czaszce. Naczyniowy ból głowy zlokalizowany jest zazwyczaj po jednej stronie głowy, często opisywany jest jako ból migrenowy. Natomiast napięciowe bóle głowy jak sama nazwa wskazuje spowodowane są nadmiernym napięciem mięśni głowy i szyi. Jest to ból bardziej pospolity, dotyka nawet 75% ludzi. Bardzo często opisywany jest jako obustronny i symetryczny, któremu towarzyszy sztywność głowy i karku, wrażliwość na hałas, zmęczenie, zaburzenia snu czy nawet spadek apetytu. W obu przypadkach pochodzenia dolegliwości bólowych głowy po wnikliwym wywiadzie oraz diagnostyce fizjoterapeutycznej pacjenta należy zadziałać na przyczynę, a nie jak to niestety często bywa na objaw.

Fizjoterapia mając swoich wiele zastosowań może jednak zażegnać ten problem działając przyczynowo, a nie tylko na skutek. Odpowiednio dobrana terapia, edukacja pacjenta w zakresie ergonomii pracy oraz wspomaganie ćwiczeniami i szeroko pojętą aktywnością fizyczną niewątpliwie daje długotrwałe pozytywne skutki oraz zmniejsza dolegliwości bólowe głowy w przeciwieństwie do przyjmowanych leków. Warto zatem pamiętać, że poza leczeniem farmakologicznym można skorzystać z szeroko pojętej fizjoterapii, aby przede wszystkim poprawić swój stan zdrowia i samopoczucie, zapobiec natężeniu bólu czy sprawić aby dolegliwości bólowe głowy zdarzały się jak najrzadziej.

Jeśli borykasz się z takim problemem zapraszamy do naszego fizjoterapeuty Kacpra.